Budapest Gokart Bajnokság Blog

Izgalmasabb, mint az F1: BPG

Folytatódtak a tárgyalások a 2011-es szezonnal kapcsolatban.

Blogunk úgy értesült jövőre megváltozik a versenyek lebonyolítási rendszere. Informátorunk arról értesített bennünket, hogy a jövő évtől ismét visszatér a két futamos fordított rajtrácsos rendszer. Úgy tudjuk, nem teljesen a 2008-as szabályok térnek vissza, hanem azoknak egy továbbgondolt változata.
A 2008-as bajnoki küzdelem két futamból állt, melynek az első versenyén a kvalifikáció sorrendjében indultak a versenyzők, míg a másodikon az első verseny fordított sorrendjében. A végeredmény a két verseny helyezési pontjainak (1. hely=1 pont, 8. hely=8 pont - a szerk.) összegéből adódott. Ezt úgy kell érteni, hogy akinek a legkisebb a két helyezési pont összege, az nyerte a futamot. Egyenlő helyezési pontok esetén az első versenyen elért eredmény számított.
A jövőre kívánt rendszer ennek egy átgondolt változata lehet, mivel a 2008-as szabályok nem feltétlenül a leggyorsabb versenyzőt díjazták. Szerkesztőségünk úgy tudja, hogy több helyen is változás történik majd.
Első lépésben a szabadedzések korlátozásával. Úgy tudjuk, maximum 3 edzést mehet minden versenyző.
Az időmérő rendszeren nem változtatnak, bár felvetették a 4 gyorskörös és a Formula 1-ben ismert változatot is, de ezt elvetették a csapatok.
Az első versenyt a kvalifikáción elért sorrendben indítanák és a jól ismert (16, 14, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 - a szerk.) pontrendszerrel pontoznák. A verseny 15 perces lenne.
A második versenyen az első verseny végeredményének fordított rendjében indulna az első 5 helyezett, míg a többiek a befutási sorrenben (ugyanúgy mint a WTCC-ben - a szerk.). A pontozás is megváltozna a második versenyre, ahol 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 pontokat kapnának. A második futam tervezett hossza 20 perc.
Felmerült annak a lehetősége is, hogy plusz 1 pontot érne a rajtelsőség, a leggyorsabb kör és a legtöbb előzést produkáló versenyző, de ezt még nem tisztázták pontosan.
A végeredmény a két verseny összpontszámából adódna, ahol a legmagasabb ponttal rendelkező versenyző nyerne. Így összesen 31 pontot lehet szerezni, ami az összetett bajnokság pontállásába is beleszámítana. Ezzel a megoldással kiküszöbölik azt, ha valaki gyors, de technikai hiba hátráltatta az egyik versenyen.
A fent említett információk egyelőre nem hivatalosak, de amint azok lesznek első kézből tudósítunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestgokart.blog.hu/api/trackback/id/tr272358106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása