Budapest Gokart Bajnokság Blog

Izgalmasabb, mint az F1: BPG

Hírek szerint a Budapest Gokartbajnokság Szervezői az izgalmak fokozása érdekében módosított vonalvezetésen szeretnék megrendezni a Hangár utcai versenyt.

Információink szerint Schreiber Laci, Herman Tilke, és a pálya promótere egy megbeszélésen vettek rész az elmúlt héten, ahol a lehetséges átalakításokról tárgyaltak. A jelenlegi pálya igen kedvelt állomása a mindenkori versenynaptárnak, ám vonalvezetése kissé régimódi, és az előzéseket sem segíti elő. Pletykák szerint azért is szükség lehet az átalakításra hogy ne pörögjenek túl a motorok. Tavaly Chabada Péter motorhiba miatt volt kénytelen feladni a versenyt ezért a kulcsi pályához hasonlóan, ahol egy sikánt építettek az egyenesbe, a Hangár utcai pálya is ráncfelvarráson esik át. Úgy tudni a változás első sorban a hosszú egyenest érintené, melyet egy visszafordítóval megfeleznének, visszaterelve a versenyzőket a belső egyenesre, a belső technikás részen folytatva a kört. Használatba kerülne továbbá a pálya eddig nem használt nyomvonala is, melyre egy tempós sikánból érkeznének a versenyzők. Ezt egy gyors jobb-bal kombináció követné, mely visszavezet az eredeti nyomvonalra a hosszú egyenes végén. A következő jobbos kanyar így az eddigi padlógázas helyett sokkal technikásabb lenne, és több használható ívet is tartalmazna. Visszafordulva a célegyenesre a versenyzők miután elszáguldanak a lelátók előtt az eddigi jobbos hajtű helyett egy sikánhoz érkeznének, mely kiváló előzési pont lehetne, figyelembe véve hogy aki ott belülre tud kerülni, az később az elnyújtott jobbost is belül teljesíthetné.
Tilke az átalakításokkal kapcsolatban elmondta: "Könnyű dolgom van. A szervezők szinte kész tények elé állítottak az elképzeléseikkel kapcsolatban, és amikor a helyszínen jártam magam is meglepődtem milyen kevés átalakítással milyen nagy változást érhetünk el.
A kivitelezési munkákért természetesen én fogk felelni, de egy nagyon jó alapra építhetek. Magam is meglepődtem hogy az építkezés során alig kell új aszfaltot lefektetni... elég pár nyégzetméteren! A munka nagyrésze a gumifalak átalakítását jelenti majd."
Hírek szerint a beruházás hamarosan kezdetét veszi, így a mezőny tavasszal már az átalakított pályán versenyezhet. Az új nyomvonal (képünkön) egyébként 5 méterrel rövidebb mint a régi.

Pálya adatok:

2009
Hossza: 350 méter
Kanyarok száma: 2 bal, 4 jobb

2010
Hossza: 345 méter
Kanyarok száma: 4 bal, 6 jobb

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestgokart.blog.hu/api/trackback/id/tr41713544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása