Hivatalos: Rotax helyett jönnek a Sodi-k!
2010.02.15. 08:17
Hivatalosan is eldőlt, 2010-től kezdődően a BPG hosszútávú szerződést kötött a Sodival, melynek értelmében 16 db, Honda GX270-es erőforrással ellátott Sodi RX7-es érkezik a jelenlegi M-TECH vázas GX390-es kartok helyett.
Hitelesnek bizonyultak blogunk információi arra vonatkozóan, hogy a Rotax megtámadta a bajnoksággal kötött előszerződést, ám a pontos okokról továbbra sem kívántak nyilatkozni. Eldőlt továbbá hogy a gokartokat továbbra is a BPG Ross Brawn-ja, Balogh Lajos fogja felkészíteni a versenyekre. Lajos ezzel kapcsolatban elmondta: "Kicsit sajnálom hogy nem sikerült megállapodni a Rotax-szal, de örülök hogy találtunk egy jó alternatív megoldást ami mindenki számára elfogadható. Technikai oldalról a Rotax nagyobb kihívás lett volna, a Sodival viszont sokkal szorosabb lesz az együttműködés. Arra szerződtünk hogy a BPG egyben a francia műhely kísérleti részlege is lesz, nagyban hozzájárulva a gyártó K+F (kutatás és fejlesztés) programjához hogy új, innovatív technológiákat dolgozzunk ki és vihessünk a pályára a versenyzőknek. Izgalmas évek elé nézünk, amihez természetesen az is hozzá járul hogy az eddigi 9 helyett, mostantól 16 gokarttal rendezhetjük meg a futamokat."
Schreiber Laci hozzátette: "Mindig is azt szerettük volna hogy gyári támogatásunk legyen amit a Sodi maximálisan megad nekünk. Csatlakozva az előttem szólóhoz én is elmondhatom hogy az új gépek különösen izgalmas szezont vetítenek előre, már azért is mert több van belőlük."
Hivatalos sajtótájékoztatóra és autó bemutatóra ugyan nem került sor, de pár stúdió felvételen így is megtekinthetők az új gokartok.
Az első kigördülésre is hamarosan sor kerül, mivel a nyitó futamon már élesben is bevetésre kerül az új technika.
![]() |
![]() |
![]() |
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek